Сьогоднішні гості нашої рубрики «Знайомство із студентами» – магістри спеціалізації «Менеджмент та психологія бізнесу», провідні інженери Запорізької атомної електростанції Валерій Мартинюк, Олександр Штатський та Євген Крикун. У день пам’яті катастрофи на Чорнобильській АЕС вони діляться подробицями своєї трудової біографії та розповідають, чому вирішили отримати додаткову освіту в КІБіТ.
Що спонукало вас вступити до Київського інституту бізнесу та технологій для отримання другої вищої освіти?
В.М.: Зроблю застереження, не другої, а третьої. Ми всі маємо профільну освіту в сфері атомної енергетики та ядерної фізики, а також другу вищу освіту за спеціальністю «Адміністративний менеджмент».
А.Ш.: Після закінчення ВУЗу із профільної спеціальності, ми прийшли працювати на Запорізьку атомну електростанцію, де пройшли практично всі посади в кар’єрі «атомника-експлуатувальника». Однак сьогодні мало бути вузькопрофільним фахівцем. Ми вирішили випередити час і здобути освіту управлінців, що дало нам можливість бути зарахованим до кадрового резерву керівництва.
Ви – справжні професіонали своєї справи із великим досвідом роботи, проте відчули необхідність розвитку нових компетенцій. Чому ви обрали саме КІБіТ для отримання нової освіти?
А.Ш.: Тенденції сьогоднішнього ринку спрямовані на роботу із людським ресурсом. Щоб ефективно взаємодіяти із людьми та не втратити цінний кадровий потенціал, необхідні нові компетенції. А програма Київського інституту бізнесу та технологій пропонує новий інструментарій в сфері управління персоналом, розвиває навички, як працювати з людьми правильно та ефективно.
Є.К.: Наша галузь досить консервативна, технологія виробництва давно розроблена і налагоджена, тут складно придумати щось нове. Однак, щоб формувати кваліфіковані кадри потрібно впроваджувати нові методи навчання, розробляти додаткові інструменти для роботи з людьми, в цьому напрямку ми і продовжуємо навчання.
А.Ш.: Отримати психологічну освіту, яка буде пов’язана з економічною сферою, нам порекомендувала колега, яка вже давно працює в цій галузі. В цьому плані магістерська програма Київського інституту бізнесу та технологій підійшла ідеально – спеціальність «Економіка» та напрямок «Менеджмент та психологія бізнесу».
Ви вчилися не в одному ВУЗі і маєте можливість порівняти. Чим відрізняється навчання в КІБіТ від інших навчальних закладів?
А.Ш.: Ми приємно здивовані підходом до підбору викладачів, більшість із них – практики. Жоден день не проходить без нової актуальної інформації. У процесі навчання ми отримуємо знання із стратегічного та інвестиційного менеджменту, HR, логістики, маркетингу, оподаткуванню, тенденцій розвитку ринку, а також розбираємо багато кейсів, які допомагають розвинути навички комунікації при роботі із персоналом.
Є.К.: Ми «технарі» і відмінно володіємо своєю спеціальністю. Однак тут здобули велику кількість знань і навичок саме із управлінських дисциплін. У КІБіТі ми по-новому подивилися на економічну ситуацію на ринку в цілому, і конкретно на нашому підприємстві.
В.М: Починаючи із першої сесії мене не покидає відчуття, що з очей зірвали «шторку». Уявіть образ – робоча конячка тягне воза і не бачить нічого навколо, крім мети «вперед», її очі «зашорені». Уже після перших днів навчання ми були вражені новими відкриттями (щовечора йшли бурхливі дискусії та обговорення) і звичайно одразу почали застосовувати отримані знання в роботі.
А.Ш: Думаю, ми були давно готові до змін всередині себе, адже професійна трансформація не відбувається за один день. Щоб бути затребуваним на сучасному ринку, ти повинен весь час вчитися, розвиватися та змінюватися. Потрібно подолати традиційне ставлення до побудови кар’єри, і розвивати в собі нові, не використовувані твоїми попередниками компетенції, як це було свого часу в Японії. Сьогодні весь світ переходить до процесних моделей і сучасним фахівцям варто відмовитися від зайвої ієрархічності. В цьому плані КІБіТ допоміг нам зробити великий прорив.
Як ви плануєте застосовувати знання, отримані в КІБІТ, на виробництві?
В.М.: У мене, як у провідного інженера, в підпорядкуванні знаходиться близько 15 осіб змінного персоналу із фіксованими посадовими обов’язками і в роботі з ними практично не виникає проблем. Але в разі, коли доводиться заміщати начальника відділу ядерної безпеки станції, я маю справу вже із співробітниками близько 80 осіб. Ось тут буває і неузгодженість, і нерозуміння, і навіть конфлікти. Тоді на допомогу приходять нові знання і навички, без них було б важко.
Якими якостями, на вашу думку, повинен володіти сучасний управлінець-керівник?
А.Ш: Він повинен весь час вчитися, ніколи не зупинятися на досягнутому, вміти застосовувати нові методи та підходи. Також потрібно вміти спілкуватися – бути комунікабельним і знаходити «ключик» до будь-якого співробітника
В.М.: Для мене велике значення мають особисті якості – чесність і порядність. Якщо людина обманює, працювати злагоджено та плідно буде досить складно, і навіть небезпечно, враховуючи особливості виробництва. Рано чи пізно із нею доведеться розпрощатися, є інші місця для застосування подібних «талантів». Для формування особистісної та корпоративної відповідальності у себе і своїх підлеглих ніяк не обійтися без знання дисциплін, які лежать на стику економіки та психології.
Є.К.: Погоджуся із вище сказаним, однак додам, що в сфері самоорганізації та тайм-менеджменту також завжди є чому вчитися. У представників нашої професії ці якості достатньо розвинені, але завжди є куди прагнути.
А.Ш.: Наш професійний розвиток відбуватиметься в «унісон» із загальними тенденціями розвитку ринкової економіки. Чим більше галузей буде освоєно, тим більше компетенцій ми отримаємо та станемо більш затребуваними. Коли світова економіка перейде на процесні моделі і проектний підхід, майбутнє буде за людьми, які вміють виконувати багато завдань, і ми прагнемо бути одними з них.
В.М.: Все залежить від того, як ми будемо розвиватися – за горизонталлю чи за вертикаллю. Зараз пріоритетне завдання – сформувати набір компетенцій, який дозволить стати фахівцем широкого профілю, щоб бути максимально корисним для своєї галузі і держави в цілому.
Щоб ви хотіли побажати вступникам, які бажають підвищити свою кваліфікацію?
В.М.: В КІБіТ прекрасно підібраний склад викладачів-практиків, а також використовується багато інноваційних ідей, (в тому числі робота онлайн у Google Сlass), навчальних методик і практик.
Є.К.: Інститут адаптує навчальні плани під запити ринку і реального бізнесу. Ми розбирали декілька кейсів із нашої практики (а також практики одногрупників).
А .Ш: КІБіТ готовий до змін, тому майбутнє саме за такими ВУЗами.
Адміністрація та викладацький склад Київського інституту бізнесу та технологій дякує нашим магістрам за інтерв’ю та бажає їм професійного зростання і успішної кар’єри!