Студентська дружба як основа для майбутнього бізнес партнерства

Київський інститут бізнесу та технологійНовиниСтудентська дружба як основа для майбутнього бізнес партнерства

studencheskaya drujba1Існує багато красивих і душевних слів, здатних охарактеризувати поняття «дружба» – вірність, відданість, взаємний інтерес і навіть любов. Друзями намагаються дорожити, і дуже переживають, якщо не вдається їх зберегти. Друзів знаходять протягом усього життя – у дворі, в школі, на роботі. Однак найміцніша дружба зав’язується саме в студентські часи, коли ви молоді, маєте багато вільного часу і ще не маєте побутових проблем. Практично одразу після вступу люди об’єднуються в компанії, і налагоджують між собою дружні стосунки. Однак чи здатна студентська дружба із часом перерости в інший вид відносин – ділове партнерство? спробуємо розібратися.

Друзі forever? Позитивні моменти «інститутської» дружби.

Вже на другому тижні нерішучі першокурсники знайомляться із своїми товаришами по групі, а в кінці місяця вони вже переводять багатьох своїх колег в ранг друзів. Випадкова зустріч в бібліотеці, знайомство в черзі в буфеті або участь в студентській вечірці може подарувати вам вірного друга на багато років. У ХХI столітті набуло поширення таке явище, як Team building, коли організовується спеціальний студентський захід, що б першокурсники роззнайомились і подружилися. Чому дружба займає таке важливе місце у студентському житті і що об’єднує саме інститутських друзів?

Спільне проведення часу. Якщо ви вчитеся в одному навчальному закладі, то так чи інакше бачитися будете часто, і ваше спілкування завжди буде актуальним. Студентські друзі діляться всіма подіями, які із ними відбуваються, разом проводять перерви, відвідують бібліотеку, а також намагаються планувати, наскільки це можливо, спільну дорогу додому. Друзі як би розділяють життя один одного, і на даному етапі можна сказати, що вони знають один про одного практично все.

Обмін думками. Студентська дружба – це не тільки спільні посиденьки в кафе і обговорення спільнихstud drujba2 знайомих, а й продуктивний обмін думками. Сучасна молодь росте і розвивається в умовах відкритого інформаційного простору, тому і має відповідне сприйняття. Приводом для конструктивного діалогу може стати прочитання нової книги, спільний похід у кіно, телевізійний випуск новин, знайомство з цікавою людиною – є безліч тем, що викликають жвавий інтерес, і готовність ділитися своїми висновками.

Спільне коло знайомих. Відповідаючи на питання: «Що означає моє студентське життя?» багато хто аж ніяк не обмежується перерахуванням предметів, зазначених у розкладі, а називає всіх своїх інститутських друзів. І це природно, адже коли стільки часу проводиш разом, то починаєш вірити, що ваша компанія – одна родина, і неможливо уявити собі життя поза спільним колом знайомих, де все про всіх все знають і все прагнуть робити разом – відзначати свята, готуватися до сесії, їздити на екскурсії. У студентській компанії зовсім не страшно потрапляти в біду – завжди знайдуться ті, хто вас з неї витягне.

Підготовка до сесії. Чим є доброю студентська дружба, що під час підготовки до заліків та іспитів можна розраховувати на допомогу ваших колег, яка може бути виражена різними способами – дати переписати конспект, пояснити проблемне питання або просто надати моральну підтримку. Відомі випадки, коли одногрупники готувалися до іспиту колективно, розподіляючи між собою блоки робіт, і беручи участь в спільному обговоренні питань.

Участь в студентських проектах. Під час студентського життя хлопці беруть участь в різних проектах, як в навчальному, так і в «позанавчальному» житті – розробці маркетингової стратегії підприємства, складанні бізнес-плану, організації концертного виступу, проведенні банкету і т.д. Під час спільної роботи кожен із учасників може розкрити не тільки свої людські якості, а й продемонструвати вміння працювати в команді, що є однією з найбільш значущих компетенцій для роботи в бізнесі.

Спільні інтереси. Якщо люди не переслідують корисливий інтерес, вони не будуть дружити із тими, хто не має з ними спільних інтересів. Студентська дружба базується на однакових музичних смаках, звичках, літературних вподобаннях, поглядах на життя. Духовна близькість між друзями створює певне ціннісне поле, яке не просто об’єднує людей, але і сприяє їхньому саморозвитку, і навіть може підштовхнути до великих звершень.

Навіщо далеко ходити або як студентський друг може стати добрим бізнес партнером.

studencheskaya drujbaПісля закінчення інституту кожен випускник обирає свій шлях. Багато хто пов’язує життя із бізнесом, та намагаються реалізувати власні проекти. Однак неможливо здійснити масштабний проект поодинці, будь-який підприємець потребує компаньйона, якому він довіряв би як самому собі. Хтось намагається «розгледіти» бізнес партнера в недосвідченому родичі (що може виявитися великою авантюрою, адже ніяка відданість не замінить професійні знання), хтось залучає закордонних консультантів (які легко підуть працювати на конкурента, якщо їм більше заплатять), а комусь вигідніше «виховати» своїх учнів (варіант гарний, але чи готові ви чекати і мучитися).

Шановні підприємці, спробуйте розглянути альтернативний варіант і залучити до роботи над спільним проектом людину із минулого студентського життя! Чому? Давайте подумаємо, що може бути спільного у колишніх студентських друзів.

Наукова школа. Випускники одного навчального закладу слухали курси одних і тих же викладачів та мають приблизно схожий багаж знань і погляди на ведення бізнесу. В обговоренні професійних тем студентські друзі використовують однакову термінологію, і розуміють один одного з півслова (що сформувалося ще з часів студентської дружби). Тому можна доручити своєму партнерові по бізнесу якесь завдання (і не боятися, що на нараді він тільки вдавав, що все розуміє, а насправді не зрозумів зовсім нічого і завдання, звичайно ж, провалить).

Багаж знань. Після випуску вчорашні студенти мають певні знання, які прагнуть навчитися застосовувати на практиці. У спільній роботі дуже важливо, що б ваш компаньйон знав і вмів те, що вмієте ви, адже закони менеджменту можна вивчати із використанням різних практичних прикладів, що визначає їхнє різне сприйняття в плані практичної реалізації. Однак якщо основи маркетингу або логістику вам пояснював один і той же викладач, то знайти спільну мову із новим бізнес партнером буде набагато легше, ніж з недосвідченим новачком.

Професійна етика. Далеко не завжди всі учасники бізнес процесів є чесними та порядними людьми – серед них повно «халтурників», які виконують неякісно свою роботу, «ледарів», що працюють «від ривка до ривка», а то й «перебіжчиків», готових перейти до конкурентів за більш високу зарплатню. Студентська дружба – це не тільки взаємна довіра, але і колегіальна повага, а також взаємне визнання професіоналізму, що базується на багаторічних спостереженнях за успіхами один одного. Повага – ось той фундамент, на якому можуть бути побудовані надійні партнерські відносини.

Досвід ведення проектів. Інноваційні методики викладання бізнес дисциплін передбачають участь студентів в різних проектах, де вони вчаться працювати в команді та за допомогою методу «проб і помилок» визначають для себе оптимальні посадові обов’язки. Людям, які знають один одного за спільною роботою в період студентського життя, набагато простіше спрацюватися в майбутньому.

Ціннісне поле. Життя студента – не тільки навчання, а й соціалізація. Під час навчання у людини формуютьсяstudencheskaya drujba4 певні цінності, пов’язані безпосередньо із навчальним закладом та найближчим оточенням. Обираючи партнера для бізнесу, набагато легше спілкуватися з людиною, що має схожі погляди на життя, адже в сучасному інформаційному просторі дуже багато речей, через які можна посваритися.

Загальні ділові контакти. Студентські друзі намагаються підтримувати відносини і після закінчення ВНЗ, що потім може перейти в ділове співробітництво. Наявність компаньйона допоможе набагато швидше встановити ділові контакти із старими друзями і створити надійну партнерську мережу, що буде сприяти розвитку бізнесу, підвищить його ефективність, і виключить, наприклад, відтік інформації або зрив запланованої угоди.

Ви вирішили реалізувати власний проект і перебуваєте в пошуку партнера для бізнесу? Озирніться навколо, може його і не треба шукати, а потрібно лише придивитися уважніше до тих, кого ви і так добре знаєте, і з ким у вас є спільні професійні інтереси. Якщо боїтеся зіпсувати відносини, то подивіться на ситуацію з іншого боку – невже, проіснувавши п’ять років в атмосфері повної згоди і довіри, ви не зможете довірити близькій людині спільні ідеї і перевести ваші стосунки в стадію бізнес партнерства? Задумайтеся, адже один старий друг є кращим за двох нових!