Ольга Василівна Ігнатенко: «Дипломні роботи змінили свій вектор до сфери практичного спрямування»

Київський інститут бізнесу та технологійНовиниОльга Василівна Ігнатенко: «Дипломні роботи змінили свій вектор до сфери практичного спрямування»

ignatenkoСередина червня – період захисту дипломів. Наші студенти відправляються в доросле життя, залишаючи стіни Інституту. Своєю думкою про дипломні роботи та про ступінь готовності випускників до працевлаштування поділилася Ольга Василівна Ігнатенко, кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології в Київському інституті бізнесу та технологій.

 – Кінець навчального року завершується захистом дипломів. Розкажіть, як Ви оцінюєте в цілому рівень випускників КІБіТ?

– В основному, рівень студентів досить високий. У нас зараз відбулися захисти і можна сказати, що дипломні роботи змінили свій вектор в сферу спрямованості на практику. Дуже багато студентів пишуть дипломи на матеріалах того підприємства, де вже працюють, і в результаті – ці роботи набувають практичного та утилітарного аспекту. Надзвичайно важливо, що студентські відкриття впроваджуються в ту ж саму компанію, де дипломники працюють. Про це можна судити не тільки за текстами робіт, а ще й по тому, як захищається студент, та які зовнішні рецензії пишуть на його диплом.

 – Що Ви можете сказати про роботу філій в цьому році? Кому віддаєте пальму першості в підготовці дипломників?

– На жаль, я не володію інформацією по всіх філіях. Але з того, що мені відомо, я хочу відзначити Вінницю – підготовка пройшла на дуже гідному рівні. Ну і, звичайно ж, наш Київський «центральний офіс». Роботи під керівництвом Алуа Умурзаковни Есмаханової (доцент кафедри менеджменту і публічного адміністрування – прим. Ред), завжди тримають пальму першості. Також дуже глибокі роботи виконані під керівництвом завідувача кафедри психології – Людмили Михайлівни Гридковець – практика з великим досвідом роботи, яка передає його своїм студентам.

 «Нашим студентам не вистачає одного – компанії, готової поділитися нормативними документами»

– Яка дипломна робота запам’яталася вам найбільше і чому?

– Хороша робота була у студентки Ліни Зубко, відмінниці і старости групи заочного відділення спеціальності«Менеджмент». Вона писала роботу на підставі підприємства «Арма Моторс», де працює в HR-відділі. Тому у неї були відповідні можливості дістати документи з якихось процедур і впровадити туди систему оцінки «Trimetrics».

Також хотілося б відзначити дипломний проект заочника Михайла Марченка, співробітника компанії «CLM». Він писав роботу з менеджерських компетенцій. Вони оцінювалися дипломником на підставі онлайн-оцінки, яку він сам запровадив. Саме Михайло промотував впровадження даної оцінки в компанію, займався технічними процедурами (адже не всяка система, яка встановлена в компанії, здатна прийняти елементи з точки зору техніки). Налаштувавши систему, Михайло Марченко проводив дослідження протягом року. Дипломник взяв зріз первинних компетенцій (на підставі професійних та особистісних), провів ряд тренінгів і перевірив, наскільки підвищився рівень компетенції. Ясна річ, що він підвищився не у всіх, але загальний приріст склав близько 30%, що теж є дуже хорошим результатом.

ignatenko1Що стосується робіт студентів денного відділення, вони містять в собі більше теорії, але також виконані на досить високому рівні.

– Чого не вистачає в дипломних роботах випускників економічних спеціальностей 2017 року?

 – Нашим студентам не вистачає одного – компанії, готової поділитися нормативними документами і тією базою, на підставі якої можна написати хороший диплом. Це стосується навіть тих фірм, де випускники проходять практику. Ще деяким дипломникам не вистачає мотивації, є певний фактор лінощів. Але це у мінімуму тому, що «профітна» особливість КІБіТ – всі наші викладачі беруть участь в консалтингових проектах і діляться, що дуже цінно, своїм практичним досвідом зі студентами.

– Буквально пару слів про психологічний настрій студентів на захисті дипломів. Був «мандраж» або хвилювання?

– Ну звичайно, як завжди, все починалося хвилюванням. І, як завжди, в кінці презентації всі починали «ловити кайф». Але потрібно сказати, що у студентів, які пройшли з нами від першого курсу до п’ятого, відпрацьований ефективний навик презентації. Наше керівництво заохочує введення курсів, які потім можна до практичного життєвого досвіду. До цього числа потрапляє і курс «Проведення ефективної презентації».

А ось у тих, хто потрапив до нас після переведення (або з інших причин), і був з нами менше, фактор комунікації трошки провисає. Але все одно, під кінець презентації такі випускники теж починали «ловити кайф». Особливо тоді, коли в комісії були запрошені фахівці, які не знали їх як персон навчального процесу, а просто оцінювали «тут і зараз».

Практично в кожному випадку після захисту настає своєрідний «ефект краю», коли розуміють, що життя з КІБіТ закінчилося. Але потім випускники все одно пов’язують себе з Інститутом і завжди знаходять час «заглянути на вогник». Продовжують телефонувати та консультуватися, а також виступають в ролі експертів на наших конференціях. Тобто між ВУЗом та випускниками  формуються своєрідні міжособистісні відносини.

«Наші студенти дізнаються про всі новинки ринку праці»

– Сьогодні економіка України потребує висококваліфікованих фахівців. Ви можете назвати результати студентських досліджень, які можуть отримати застосування на практиці в межах нашого економічного простору?

– У нас захищалися роботи на підставі системи онлайн-оцінки «Trimetrics» і системи оцінки «Disk», що дають можливість формувати не тільки особисті, але і групові звіти. Насправді, не кожна онлайн-система робить подібні звіти, і навіть не кожен HR-фахівець складає їх вручну. Це довга копітка робота – скласти груповий звіт, наприклад, на 300 співробітників компанії і, використовуючи певну методику (наприклад, оцінку ролей Р. М. Белбіна), визначити, хто з них яку роль займає в певній сфері. Наші студенти в своїх дипломних роботах знаходять онлайн-рішення, які полегшують менеджерську роботу співробітників, особливо в сфері управління персоналом.

– На Вашу думку, чи відбулося повне перетворення «учнів» в повноцінних фахівців, яких уже не потрібно навчати, а лише іноді консультувати?

ignatenko3– Ні, я не можу цього сказати. Є практичні навички, які ми «шліфуємо» все своє життя. Сказати: «Я повноцінний фахівець», мабуть, ніхто не може, навіть з тих, хто викладає у нас в КІБіТ. Завжди відбувається якесь вдосконалення, світ не стоїть на місці, приходять нові знання. Необхідно бути завжди на гребені і неважливо хто ти – викладач ВНЗ або фахівець із «свіжим» дипломом. Тому я за вдосконалення та придбання тих потрібних знань, які необхідні для того, що б якісно виконувати свої функціональні обов’язки на тому місці, куди людина приходить.

– З якими труднощами можуть зіткнутися молоді фахівці при влаштуванні на роботу? Як їх можливо обійти?

– Практично всі на робочих місцях хочуть, щоб співробітник був молодший, а досвід у нього був побільше – це загальна тенденція на ринку праці. Як це обійти? Після наших практичних курсів «Ефективний підбір персоналу» або «Управління Персоналом» (частина «Складання резюме») студенти виходять з готовим, добре написаним резюме. Наші викладачі, будучи практиками, показують їм всі процедури, які використовуються при працевлаштуванні, від них наші студенти дізнаються про всі новинки ринку праці. Інша справа, хто захотів це взяти і пенітрірувати до себе, той взяв. Звичайно, є невеликий відсоток студентів, які на заняттях «витали у хмарах» а потім «приземлилися». Але навіть у них залишилося розуміння того, що ти це знаєш. Тому наших випускників не лякає стресове інтерв’ю, інтерв’ю з компетенцій або інтерв’ю з метапрограм тому, що наші викладачі практики знайомлять їх з облаштуванням ринку.

– Наші студенти закінчують своє навчання та виходять у доросле життя, де панують ринкові відносини. Які наставлення Ви дасте випускникам КІБіТ?

– Бути професіоналами в тій області, в якій вони залишаються або будуть працювати. Вкладати в себе, і завжди бути здатними на більше, ніж на те, що вони роблять сьогодні.