Сергій Курбатов: «Університетські рейтинги – це інструмент»

Київський інститут бізнесу та технологійНовиниСергій Курбатов: «Університетські рейтинги – це інструмент»

курбатовJPEGНаскільки міжнародні університетські рейтинги допомагають підвищити якість освітніх послуг? За якими критеріями потрібно порівнювати ВУЗи, щоб отримати об’єктивну картину? Чи не може бути рейтинг засобом маніпуляції? Сергій Курбатов, завідувач відділу лідерства та інституційного розвитку вищої освіти ІВО НАПН України, виступив перед адміністрацією та викладачами КІБіТ із лекцією «Рейтинги як інструмент розвитку лідерського потенціалу університетів», де висвітлив механізми формування рейтингових списків світових освітніх закладів.

Головна задача рейтингів – сприяти ефективності та динамічності розвитку ВУЗів, допомогати їм ставати кращими.  Доповідачем була висвітлена історія появи рейтингового оцінювання (яка бере свій початок у 1990-х роках), а також визначені основні міжнародні рейтингові системи.

Лектор зазначив, що якщо на початку своєї появи рейтинг сприймався викладачами та керівництвом закладів в якості  чогось зайвого та непотрібного, то сьогодні критерії відбору є більш досконалими та перетворюють рейтинг на інструмент модернізації ВУЗів.

Пан Курбатов визначив, що рейтинги покликані оцінювати наступні показники:

  • Наукові дослідження
  • Публікації в міжнародних виданнях
  • Характеристики студентів (наукова продуктивність, критерії вступу, співвідношення викладачів та студентів)
  • Рівень інтернаціоналізації закладу
  • Репутацію ВУЗу серед колег, роботодавців, студентів

Після лекції присутні виразили подяку доповідачу, а також розгорнули плідну дискусію щодо сучасної системи освіти в Україні та світі. Аудиторія прийшла до висновку, що кожен рейтинг є потрібним із точку зору об’єктивної оцінки діяльності вищого навчального закладу із урахуванням національної специфіки (Українським закладам немає сенсу прагнути стати кращими у рейтингу, який базується на наявності Нобелівських премій у викладачів та випускників). Важливим аспектом в оцінюванні ВУЗу, є наявність інноваційних рішень, в чому приватні інститути часто опиняються попереду класичних університетів, які вже мають ім’я і не повинні нікому «щомоментно» доводити свою ефективність.

Колектив Київського інституту бізнесу та технологій висловлює подяку Сергію Курбатову за цікаву та інформативну лекцію, і сподівається ще неодноразово почути його експертну думку на конференціях та форумах!