Тема: «Драйвери відновлення України»
Лейтмотив: Відновлення України починається з мене
І секція: модератори – завідувачка кафедри психології, кандидатка психологічних наук, доцентка Юлія Лановенко; завідувач кафедри психології та гуманітарних дисциплін Житомирської філії КІБіТ, кандидат педагогічних наук Даніїл Миценко
І секція була представлена доповідями психологічного спрямування, передусім – реабілітаційного напряму. Тож варто звернути увагу на найцікавіші виступи.
Кандидатка психологічних наук, доцентка Ніна Наумчик і магістриня Тетяна Самойленко представили доповідь на тему: «Ідентифікація сучасного юнацтва – майбутнього учасника відновлення України»: молодь – наша надія, юнацтво – час самоідентифікації, пошуку себе; молодість під час війни (кризові чинники); результати опитування: 50% – властива слабко виражена самоідентифікація, 30% респондентів усвідомлюють відповідальність за життя і здатні впливати на інших, 20% – самоорганізовані особистості; перспективи: модернізація системи освіти, формування стресостійкості та громадянської ідентичності, розвиток емоційного інтелекту, підтримка молодіжних ініціатив.
Кандидатка педагогічних наук, доцентка Людмила Шкребтієнко і студентка Карина Овдієнко дослідили аспекти психологічної реабілітації дітей після травматичних подій: причини й ознаки травматизації дітей (воєнні дії, втрата рідних, переселення; замкнутість, агресія, тривога, болі, порушення сну, проблеми з навчанням, поведінкові зміни); принципи реабілітації (безпека, довіра, конфіденційність, індивідуальний підхід, командна робота, родина, ресурси); роль школи, громади та держави (соціально-емоційне навчання, культура психологічної підтримки й допомоги); реабілітаційні техніки (арт-пісочна-казкотерапія, тілесно-орієнтовані практики, ігрова, групова і когнітивно-поведінкова терапія, психоосвітні заходи); гуманістичний підхід, стійкість і віра в себе.
Студентка Марія Коженко довела силу чотирьох лап у зціленні та відновленні: різновиди терапії (іпо-дельфіно-апі-гірудо-феліно-і каністерапія); історія питання (Брис Левінсон); взаємодія між твариною та людиною (програми, активності, виховання, освіта, терапія); підготовка 4-лапого помічника (відбір, тестування, тренінг, навчання провідника); допомога собак у реабілітації та підтримці фізичного й ментального здоров’я (люди з інвалідністю, родини у важких ситуаціях, геріатрія).
Студент Кірілл Прохацький простудіював ринок як емоційний феномен: страх – паніка – надія – основа крипторинку та емоційні гойдалки; емоційний фронт між покупцями і продавцями, емоційний баланс; індикатор емоційного стану ринку (конфлікт страху і жадібності й ринкова циклічність); трейдинг – контроль інтенсивності емоцій; вплив емоцій на інвестиційні рішення.
Завідувач кафедри психології та гуманітарних дисциплін ЖФ КІБіТ, кандидат педагогічних наук Даніїл Миценко і студентка Любов Цвіон з’ясували фактори особистісної передумови до розвитку посттравматичного розладу в особистості: ПТСР, індивідуальна вразливість і стійкість; опитування ВПО (внутрішньо переміщених осіб); психодіагностичний інструментарій (вплив події, локус-контроль, ПВЖС, клінічна діагностика, вольова саморегуляція); подолання важких ситуацій завдяки адаптивним стратегіям (підтримка, планування, лікування, відповідальність); розвиток профілактичних та корекційних програм.
Студентка Ольга Цюра виокремила технології штучного інтелекту в застосуванні психологічних методів у доборі бухгалтерського персоналу: процес підбору компетентного персоналу (системність і об’єктивність); психодіагностика і діджиталізація; поєднання технологій ШІ та психологічних методів у доборі персоналу; сучасні вимоги (високий рівень підготовки, комунікабельність, стресостійкість, адаптивність); допомога ШІ (скринінг, аналіз, продуктивність, аналітичний звіт); професіограма і психограма; валідовані тести й онлайн-рекрутинг.
Студентка Діана Черня визначила порядність як ресурс у відновленні України: вплив війни на ментальне здоров’я; порядність, професіоналізм і патріотизм – запорука стабільності й відродження держави; взаємодія особистості та соціуму, який захищає права і свободи людини та громадянина; порядність – осердя індивіда, громади та держави.
Кандидатка психологічних наук, доцентка Вікторія Харченко презентувала кейс суб’єктивної ідентичності: від рамки до прояву Я чи Як я дозволила собі бути поруч із рожевим слоном: множинний склероз (демілієнізація нервових волокон; причини, перебіг, симптоми – класичні та сенсорні, статистика); історія вивчення (Ж. Шарко, З. Фройд, Р. Штайнер); лікування (препарати й терапія, психологічна підтримка і фізіотерапія); прогнози та виклики (реєстр, вчасне виявлення та допомога): стійкість, ресурсність і якість життя.
Найкращими доповідачами учасники секції визначили Анастасію Роганову, Тетяну Самойленко та Вікторію Харченко, які отримали цінні подарунки від КІБіТ.