Атрибути студентського життя: запитай у студента!

Київський інститут бізнесу та технологійНовиниАтрибути студентського життя: запитай у студента!

Кожен студент коледжу КІБіТ бажає отримати якісну освіту і в майбутньому стати висококласним фахівцем. У порівнянні із попередніми поколіннями, сучасної молоді вчитися набагато легше, і в той же час важче. Розвиток прогресу сприяв появі різних технологічних винаходів – ноутбуки, смартфони, планшети, проектори для презентацій сприяють візуалізації інформації, а також більш швидкому її засвоєнню. Однак відкритість інформаційного простору призвела до того, що самої інформації стало набагато більше, і на перший план виходить самостійна робота студентів, адже практично неможливо під час лекцій викласти весь обсяг знань. Пріоритетне завдання для студентів – максимально оптимізувати навчальний процес, і активно засвоювати знання. Ми провели невелике опитування серед представників різних спеціальностей, що б з’ясувати, що їм допомагає в навчанні, і без чого вони просто не зможуть обійтися в студентському житті. Респондентами виступили четверо: Дмитро Оношко (другий курс «Менеджмент»), Микита Кобижський (третій курс «Комп’ютерна інженерія») Софія Гнатюк ( другий курс «Соціальна робота»), Валерій Герасименко (другий курс «Комп’ютерна інженерія»).

Назвіть річ, без якої ви б не могли уявити собі процес навчання?

Дмитро: Головним у житті студента є зошит, в якому він записує матеріали лекцій та готує домашні завдання.

Микита: Неможливо вчитися без викладача, сам процес навчання має на увазі системний виклад матеріалу таким чином, що б студенту стало все зрозуміло. І особисто для меня, як я є «айтішником», головним у навчанні є ноутбук.

Софія: Я не можу уявити собі навчальний процес без викладача, адже без нього неможливе ніяке навчання. Ну а якщо брати в матеріальному плані, то мені обов’язково необхідний вихід в Інтернет та конспекти із предметів.

Валерій: Практика – реальна допомога студентам. Без практичного застосування отриманих знань ми не побачимо ніякого ефекту від навчання, тому без практики навчання просто неможливе, з неї випливає все інше.

Уявіть, що у Вас «накривається» ноутбук? Наскільки сильно це вплине на Вашу здатність вчитися?

Дмитро: Вплине найрадикальнішим чином, бо ноутбук багато в чому допомагає в навчанні – на ньому можна готувати презентації,noutbuk писати реферати, а також шукати потрібну інформацію.

Микита: Без ноутбука моє студентське життя миттєво «дасть збій». Я буду шукати всі можливі варіанти і способи вирішення проблеми, в крайньому випадку, мені доведеться взяти ноутбук у когось іншого, адже саме з його допомогою я виконую всі домашні та групові завдання.

Софія: Звичайно, це буде неприємно, але якщо брати у відсотковому співвідношенні, то проблем створиться всього відсотків на 40, адже у мене ще залишаться телефон і планшет, які дадуть можливість працювати з інформацією.

Валерій: Подібна ситуація зможе тільки поліпшити моє навчання, тому, що я буду думати як полагодити ноутбук, і одночасно зможу попрактикуватися і набути нових знань. Тобто подібні екстремальні ситуації можуть виступити своєрідним стимулом для навчання.

Наскільки конспект і ручка є важливими для сучасного студента?

Дмитро: Студент активно записує все, що йому говорять на парах, тому і конспект, і ручка дуже важливі, на мою думку, навіть важливіші за  ноутбук, тому що його роль  є більш допоміжною, а конспекту – основною.

Микита: Зовсім не важливі, подібні атрибути давно залишилися в минулому. Конспектувати і виконувати самостійні завдання набагато зручніше за допомогою багатофункціонального ноутбука.

Софія: Звичайно, ми використовуємо зошити і ручки, але вони вже не мають такої важливості, як раніше. Особисто мені набагато зручніше під час пар користуватися телефоном, або тим самим  ноутбуком або планшетом, ось ці пристрої є реальною допомогою студентам.

Валерій: Практично не потрібні, якщо не брати до уваги технічних предметів. У таких дисциплінах, як фізика, географія, креслення і т.д. без ручки і зошити не обійтися, адже там потрібно або креслити, чи малювати. А ось коли мова йде про гуманітарні предмети – англійська, українська мова, історія, філософія і т.д., то краще використовувати ноутбук, з ним зручніше конспектувати, підбирати ілюстрації, групувати теми і т.д.

Чому Ви віддаєте перевагу – підручниками або інформації із Інтернету?

Дмитро: На мою думку, самостійна робота студентів – це робота з Інтернетом. Інформація з Мережі є більш актуальною і ефективною, до того ж там можна швидко знайти потрібний матеріал.

Микита: Одноголосно, Інтернет. За нашою спеціальністю «Комп’ютерна інженерія» практично немає підручників, тому всю потрібну нам інформацію ми шукаємо на інтернет-ресурсах.

Софія: У навчанні мені набагато більше допомагають підручники – там все викладено чітко, структуровано за темами, і завжди можна знайти відповідь на питання, яке тебе цікавить. За підручниками готуватися до пар набагато зручніше.

Валерій: У житті студента підручники є необхідною базою. Для ефективного навчання необхідно ознайомитися з підручниками минулих років, адже саме там прописані базові алгоритми, наприклад, стандартні мови програмування. Ну а що стосується сучасної інформації, то тільки інтернет, адже підручників з комп’ютерних наук практично немає, а якщо і є, то всі вони переписані по багато разів. Варіант – підручники онлайн.

Ваша думка – що потрібно сучасному студентові, що б добре і продуктивно вчитися?

uchebnikДмитро: Істотно полегшити навчання може хороший ноутбук – в ньому досить програм і функцій, що б стало набагато легше шукати і засвоювати інформацію.

Микита: Що б добре вчитися, для студентського життя необхідна мотивація, тобто потрібно знати, навіщо і для чого ти вчишся. Без мотивації навчання не має сенсу. Якщо брати до уваги більш «приземлені» чинники, то звичайно це ноутбук і доступ в Інтернет.

Софія: Головне для навчання – правильно поставлена мета. Якщо людина не бачить сенсу в навчанні, йому не допоможе вчитися ні сучасна техніка, ні хороші викладачі, адже кожен вирішує сам, для чого і навіщо він вступив до коледжу.

Валерій: Мотивація і самостійна робота студентів. Потрібно чітко розуміти, що недостатньо просто хотіти, треба щось для цього робити, причому не просто виконувати завдання викладачів, а й багато працювати за межами аудиторії. Також потрібні певні умови – складно стати фахівцем по IT, навчаючись в сільській школі, потрібно змінювати обстановку і здобувати освіту у відповідному навчальному закладі.

Підіб’ємо підсумки – для представників «прогресивної» IT професії конспект не грає абсолютно ніякої ролі, на відміну від їхніх колег по менеджменту та соціальній роботі. Вагому роль в житті кожного займає ноутбук та Інтернет, однак далеко не всіх заведе в «ступор» його поломка, а комусь може навіть стати стимулом для придбання подальших знань. Ступінь довіри до підручників у всіх теж є різною, тут ми не спостерігаємо єдності навіть серед «комп’ютерників». Значно порадувало, що більшість учасників опитування назвали саме мотивацію наріжним каменем навчального процесу.

Плюралізм думок – гарний привід для конструктивного діалогу. Дякуємо студентам, що взяли участь в опитуванні та поділилися з іншими своєю думкою, яка є дуже цінною як для їхніх колег, так і для адміністрації та педагогів. А ви задумалися, без чого неможливе студентське життя? Якщо немає, то саме час прочитати відповіді наших студентів і визначитися!