Дефіцит часу є актуальною проблемою, як для бізнесу, так і для побуту. Кожна людина хоч раз у житті бажала сповільнити невблаганний біг хвилин та секунд, а мрія, що б в добі було 48 годин, все частіше відвідує звичайних людей. Майбутній підприємець, студентка КІБіТ Анастасія Кузьминецька, представила свою власну модель результативного тайм-менеджменту в межах доповіді на тему «Секрет гармонії – управління часом» на ХХІІІ міжнародній науково-практичній конференції «Студент – Дослідник – Фахівець». Одинадцять простих, але в той же час ефективних правил організації часу дозволили студентці стати лауреатом секції «Креативна економіка: 360° творчого мислення», а також героїнею рубрики «Знайомимося із студентами». Отже, читаємо інтерв’ю із Анастасією Кузьминецькою та дізнаємося, що таке ефективний тайм-менеджмент!
Чому я обрала цю тему? Бо напрямок, що досліджує проблеми тайм-менеджменту, є для мене дуже близьким. Як студент, який хоче бути активним, і багато чого встигнути, я відчуваю певний дефіцит часу, адже хочеться багато чого охопити у своїй діяльності. Відповідно, я завжди шукаю нові шляхи для правильної організації та ефективного використання свого часу.
Колись, мені здавалося, що якщо оптимізувати свій сон, вийде встигати більше, проте це було помилкою. Неправильно жертвувати власним відпочинком, так як саме під час здорового сну ми отримуємо життєву енергію, яка буде сприяти нашій працездатності.
Якщо у вас не виходить правильно організувати свій час, і необхідні завдання постійно відкладаються «в довгий ящик», не поспішайте виправдовувати це своєю неспроможністю або «невезучістю», а спробуйте вступити у боротьбу із головним ворогом – прокрастинацією. Це стан, коли ви систематично щось відкладаєте, а в подальшому не можете впоратися із «грудою снігу», який на вас тисне. Така схильність є дуже небезпечною, як для роботи, так і для психічного здоров’я, тому із нею варто боротися.
Говорячи про себе, мені приємно дотримуватися позиції, що якщо людина захоче, то зможе все. Значить або вона насправді цього не хоче, або у неї не вистачає для цього сил. Кожен раз при боротьбі зі своєю прокрастинацією, я аналізувала цей висновок і розуміла, що або мені не варто займатися цією справою взагалі, або необхідно шукати більш істотні моральні та фізичні ресурси для досягненні своєї мети.
Так, все може і не вийти одразу, проте якийсь результат все одно буде. Повторю відому фразу: «Якщо ставити лише 10 завдань, то жодне із них може не здійснитися, а якщо ставити тисячу, і з них виповниться хоча б 10, і ви станете щасливою людиною». В цьому може і полягати ваша формула успіху.
Тому мені подобається тема підприємництва саме тим, що в бізнесі я зможу реалізуватися відповідно до моїх бажань та запитів, а також усвідомленням, що всі мої дії будуть залежати лише від мене, і я особисто буду нести відповідальність за їхню ефективність.
У своєму житті мене багато що приваблює і викликає інтерес. Мої хобі пов’язані не стільки із здобуттям нових вражень, скільки із самовираженням. Подорожі – це, безумовно, гарний досвід, але, якщо я хочу по-справжньому розслабитися, мені варто прийти додому та зайнятися якою-небудь творчістю, наприклад, рукоділлям, малюванням або твором. Я люблю робити щось своїми руками, і якщо у мене з’являються цікаві ідеї, я одразу намагаюся втілити їх в життя.
Загалом, мені більше імпонують творчі професії, я хотіла б пов’язати із ними своє життя. Можливо навіть кулінарія. Чому б і ні? Нічого не завадить стати мені, наприклад, успішним ресторатором! І, думаю, в будь-який професії кожен зможе знайти свою творчість.
Зараз для мене головне – сформувати плацдарм для майбутнього бізнесу, здобути потрібні знання та компетенції, що б по закінченню Інституту переді мною стояло не питання: «Як організувати бізнес?», а питання: «У якій сфері я зможу найбільш успішно проявити свої підприємницькі навички?»
P.S. Пропонуємо Вашій увазі 11 правил тайм-менеджменту від Анастасії Кузьменецької:
- Правильне визначення пріоритетів
- Визначення цінності і собівартості свого часу
- Позбавлення від зайвої багатозадачності
- Складання чіткого розпорядку справ
- Інтенсивна та ефективна робота
- Концентрація робочих зусиль на обмежені проміжки часу (15 хвилин)
- Дроблення складного завдання на більш прості
- Призначення ділових зустрічей на першу половину дня, коли більше енергії.
- Делегування частини повноважень іншим виконавцям
- Конспектування планів та ідей із метою розумової розвантаження
- Правильно організований відпочинок для відновлення енергії.
Читайте також:
Життя студента: як организувати свій час