КИЇВСЬКИЙ ІНСТИТУТ БІЗНЕСУ ТА ТЕХНОЛОГІЙ
Інститут вищої освіти НАПН України
Проект «Формування мережі експертів із забезпечення якості вищої освіти»
Проект «Нова система акредитації як засіб забезпечення якості та подолання корупції у вищій освіті»
Тренінг для підготовки експертів із забезпечення якості вищої освіти
14 березня 2019 р., Київський інститут бізнесу та технологій, Київ, пров. Зоряний 1/5
ПРОГРАМА
Сесія 1. Сучасне розуміння якості вищої освіти: український контекст (9.30-11.00)
/ Ольга Кушнір (90*)
• Зміна парадигми
• Основні тренди розвитку систем забезпечення якості. Нормативна база
• Забезпечення і вдосконалення якості вищої освіти: два виміри якості та стандартів
o Знайомство учасників
Сесія 2. Система внутрішнього забезпечення якості вищої освіти (11.30-13.00)
/ Ольга Кушнір (90*)
• Відповідність існуючих в Україні практик забезпечення якості вимогам «Стандартів і рекомендацій щодо
забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти» (ESG-2015)
• Модель системи ЗЯ освітньої діяльності та якості ВО у ЗВО
• Практичне завдання
o Створення опитувальника для студента
Сесія 3. Розробка освітньої програми: нове бачення (13.30-15.00)
/ Ольга Кушнір (90*)
• Визначення терміну «Результати навчання», відмінність РН від компетентностей.
• Програмні РН та РН окремих компонент освітньої програми. РН, навчальне навантаження студента та
кредити ЄКТС.
• Роль і місце РН в стандартах освіти, освітніх програмах, описах навчальних дисциплін. Вимоги до РН.
• Рекомендації щодо формулювання РН різного рівня (включаючи таксономію Блума та приклади)
o Робота в групах, створення РН для своїх програм
Сесія 4. Самоаналіз та Інструменти для оцінювання якості вищої освіти (15.30-17.00)
/ Ольга Кушнір (45*)
• Перехід від кількісних показників до якісних (експертних)
• Самоаналіз закладу вищої освіти як складова процесу акредитації освітніх програм
• Університетська система забезпечення принципів академічної доброчесності: мета, завдання, функції,
структура.
Підведення підсумків та організаційні питання
/ Ольга Кушнір (45*)
• Анкета зворотного зв’язку
• Підготовка та складання он-лайн тесту; сертифікація
• Інші організаційні питання