Зустрічаємо Новий Рік із музикою: співробітники КИБіТ в оперному театрі

Київський інститут бізнесу та технологійНовиниЗустрічаємо Новий Рік із музикою: співробітники КИБіТ в оперному театрі

Кожен рік хочеться закінчити на високій ноті і з позитивним настроєм. У «несезон»  та дощову погоду нові враження та позитивні емоції є  як ніколи актуальними. Саме тому ректор КІБіТ Олена Вячеславівна Яковлева організувала для колективу Інституту прекрасне свято – відвідування новорічного гала-концерту в Національній опері України із приємним бонусом – екскурсією за лаштунки.

Піднімаємо завісу таємниці: життя оперного театру «зсередини».

operaВідома фраза, що: «Театр починається із вішалки» підтвердилася і цього разу. Екскурсія для співробітників Київського інституту бізнесу та технологій почалася в гардеробної у вигляді короткої розповіді із перерахуванням основних дат із життя театру. Екскурсанти дізналися, що сучасний варіант будівлі (рік побудови 1896) – результат реконструкції 1983 -1988 рр., коли за рахунок прибудов збільшили кількість репетиційних залів і гримувальних, а також обладнали спеціальний хоровий клас.

Наступним пунктом екскурсійної програми стало відвідування партеру, який виглядав незвично навіть для найдосвідченіших і активних «театралів» – порожній та в таємничій напівтемряві. Саме в цій захоплюючій атмосфері відвідувачі прослухали трагічну історію про вбивство російського прем’єр-міністра Столипіна, яке  в 1911 році здійснив анархіст Дмитро Богров (озброєний злочинець вистрілив в прем’єр-міністра двічі). І хоча орден Святого Володимира врятував Столипіна від миттєвої смерті, він помер за кілька днів і був похований в Києво-Печерській Лаврі.

Знайомство саме із «лаштунками» почалося з театральної сцени, звідки екскурсанти змогли оглянути зал opera1очима артистів. Екскурсовод повідомила, що вони не мають рухомої частини сцени і під час вистав все ефекти та трюки виконуються із використанням люків. Сама сцена розташована під похилим кутом (чотири градуси), що візуально збільшує її розміри в очах глядачів. А що б артисти балету не «скочувалися» під час танцю, учнів хореографічних училищ вже із першого курсу привчають до подібної специфіки.

Після співробітники Інституту відвідали «ар’єрсцену» (задню, «невидиму» із залу частину сцени), де змогли побачити габаритні декорації та дізналися, яким чином вони доставляються на сцену. В одному із підсобних приміщень була проведена детальна екскурсія серед предметів дрібного реквізиту. До уваги відвідувачів було продемонстровано трон із «Снігової Королеви», шолом із «Дона Карлоса», голову Берліоза із знайомої всім «Майстра і Маргарити», а також інші цікаві предмети.

Також учасники екскурсії пройшлися коридорами, дізналися, що в кожній гримерці сидить по 12 чоловік (в кожній виставі задіяно мінімум три склади акторів), і познайомилися із деякими зразками театральних костюмів.

Екскурсія завершилася в одній із репетиційних зал, де співробітники КІБіТ побачили, що  паркетне покриття при стрибках пружинить (що значно полегшує артистам балету постановку танцю ). Фінальним акордом стали курйозні історії із життя театру, наприклад про «театрального» щура, який звалився на голову оперній примі Зої Гайдай, коли вона випадково сфальшивила.

Друга частина «мерлезонского балету» або естетична насолода співробітників КІБіТ.

opera2Своєрідним «мостом» між «внутрішнім» і «зовнішнім» життям театру став відпочинок колективу Київського інституту бізнесу та технологій в буфеті, де був організований фуршет спеціально для співробітників Інституту. Адміністрація та викладачі змогли поділитися враженнями і обмінятися думками про прослухану екскурсію. Всі погодилися, що життя театру не таке просте, як може здаватися звичайному глядачеві, і  серед численних коридорів та приміщень можна легко загубитися.

Другою і не менш приємною частиною програми новорічного «корпоративу» КІБіТ став сам гала-концерт, в якому брали участь провідні артисти української опери та балету. З другого ярусу було прекрасно видно сцену, а стрічка із українським сурдоперекладом допомагала краще зрозуміти та відчути текст виконуваних композицій. Перше відділення складалося переважно із класичного оперного репертуару – творів В.А. Моцарта, Дж. Россіні, Г. Доніцетті, і завершилося прекрасним балетом А. Адана. Під час антракту в буфеті співробітників Інституту чекав чай із цукерками.

Практично все друге відділення складалося з творів в жанрі «оперета» – фрагментів із «Летючої миші» Й. Штрауса, «Сільви» І. Кальмана, «Веселої вдови» Ф. Легара і т.д. Також прозвучали уривки з опери Ж. Оффенбаха «Казки Гофмана».

Колектив Київського інституту бізнесу та технологій дякує ректору Олені Вячеславівні Яковлевій за прекрасний театральний вечір, який подарував справжнє естетичне задоволення і зарядив бадьорістю на весь найближчий рік! Вітаємо всіх «КІБіТівців» із наступаючим Новим Роком та бажаємо творчих успіхів, а також виконання найпотаємніших бажань!