Данило Миценко: Якщо викладач не хоче перетворитися із сучасного та конкурентного на «совкового», потрібно бути онлайн

Київський інститут бізнесу та технологійНовиниДанило Миценко: Якщо викладач не хоче перетворитися із сучасного та конкурентного на «совкового», потрібно бути онлайн

У Київському інституті бізнесу та технологій пройшов тренінг по використанню онлайн-платформи Google Classroom для викладачів. Бізнес-тренер Миценко Данило В’ячеславович, кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри Житомирської філії КІБіТ, розповідає, що таке онлайн сервіси та чому без них не можна обійтися в освіті.

Сьогодні в Інституті відбулася цікава подія – тренінг серед викладачів із використання сервісу Google Classroom. На Ваш погляд, що таке онлайн платформи в навчальному процесі – данина моді чи необхідний інструмент розвитку та формування інноваційних методик?

Використання онлайн-платформ в освіті – це не мода, а об’єктивна реальність. Ми користуємося інтернетом не для того, щоб бути в тренді, а тому що не можемо без нього обійтися. Всесвітня мережа дає величезну кількість інформації та допомагає вирішувати проблеми різного рівня – від побутових до технологічних. Сучасну освіту вже неможливо уявити без інтернету. Зараз в безкоштовному доступі величезна кількість корисних онлайн-ресурсів, які, якомога краще доповнюють навчальний процес.

Які ресурси Ви б порекомендували студентам та колегам?

Серед якісних безкоштовних освітніх ресурсів хотілося б відзначити Coursera, EdX, Prometeus та інші.

Як же не загубитися в цьому морі інформації? У Мережі стільки «фейків», дуже складно відрізняти, що є корисним, а що шкідливим?

Універсальний рецепт один – цим необхідно займатися. Якщо ви бажаєте стати КМС із плавання, потрібно регулярно плавати, що б поставити рекорд із легкої атлетики – багато бігати, ну а для ефективного пошуку та обробки інформації в інтернеті – розвивати аналітичні здібності плюс вивчати інструментарій та процедури моніторингу.

В останні роки ми спостерігаємо позитивну тенденцію впровадження онлайн-технологій в освітній процес, що дозволяє студентам вже зараз вчитися правильно працювати з інформацією. У цьому контексті, добре показала себе технологія blended learning (змішане навчання), коли традиційне аудиторне навчання доповнюється елементами дистанційної освіти, в тому числі і за допомогою Google Classroom.

Виникає гарний ефект синергії, коли знання, які ти отримав на лекції від викладачів, доповнюються самостійними дослідженнями. Додатковий плюс для студентів – якщо вони вже не випускають смартфон з рук, то його можна використовувати з користю «для справи», тобто для навчання.

Студенти є цифровим поколінням та сприймають навчальні онлайн-методики досить позитивно. Як із цим полягають справи у викладачів?

Із викладацьким складом трохи складніше, адже у них вже є авторитет і напрацьовані навички, і звісно нічого не хочеться міняти. Однак це необхідно, адже коли студенти оцінюють викладачів, вони приділяють велике значення такому критерію, як сучасність, тобто відповідності актуальним запитам в області інформаційної та технологічної компетентності. Хлопці та дівчата самі чекають від своїх викладачів нових підходів та методик.

Якщо викладач не бажає втратити авторитет і перетворитися з сучасного та затребуваного на «совкового», потрібно бути онлайн.

Як реагують на зміни в навчальному процесі викладачі КІБіТ? Наскільки вони відповідають критеріям «сучасний», «інноваційний», «здатний навчатися протягом усього життя» і т.д.?

В принципі, більшість із них вже є грамотними користувачами Google Class. Сьогодні по суті був тренінг навчального характеру – ми поглиблювали знання в галузі функціонування освітнього сервісу Google Classroom. Під час майстер-класу я бачив їх реакцію, зацікавлені очі. Наші викладачі готові вчитися та бути в ролі учнів.

Ви готуєте студентів і викладачів до сучасних реалій. Наскільки ці Діджитал навички важливі?

Сьогодні людина може обійтися без комп’ютера тільки, якщо працює на робітничих спеціальностях, і то не завжди. Спеціаліст з вищою освітою повинен бути комп’ютерно-грамотним. Менеджерам потрібно вміти використовувати офісні програми, CRM системи, програми для роботи з базами даних і т.д. Психологам теж необхідно володіти пакетом базових розрахункових програм. Ось приклад – недавно ми успішно проводили наукове дослідження «Психологічні чинники успішності студентів», і змогли проаналізувати більш, ніж 20 параметрів, робота з онлайн-ресурсами нам здорово допомогла. Більш детально про цей проект розкажуть наші студенти на щорічній конференції «Студент – Дослідник – Фахівець», яка буде проходити 24 травня в КІБіТ.

Сьогоднішнє заняття – одне із серії навчальних тренінгів, які Ви проводите серед викладачів, вчителів шкіл і т.д. Які теми планується обговорити в наступних тренінгах?

Планую приділити увагу сполученню платформ Google Classroom і Google Forms, адже зазвичай якщо педагоги вміють використовувати щось одне, тоді практично не звертаються до другого, а в навчальному процесі дуже важливо використовувати, як можна більше можливостей.

Які рекомендації Ви б дали нашим студентам та викладачам, що б вони що б вони продовжували відповідати категорії «сучасність»?

Студентам я б порадив насамперед бути активними та не сидіти на місці, адже під лежачий камінь вода не тече, ну і знайти саме ту справу, яку буде відповідати їх натурі, своє покликання. А викладачам – просто отримувати задоволення від своєї роботи, не спочивати на лаврах та постійно вдосконалюватися.