Староста в коледжі: перший менторський досвід

Київський інститут бізнесу та технологійНовиниСтароста в коледжі: перший менторський досвід

Вміння бути добрим наставником та консультантом не дається від народження, а приходить із досвідом. Коли несеш відповідальність за все, що відбувається в колективі, стежиш за порядком або організовуєш численні заходи, мимоволі приміряєш на себе роль ментора. Тому посада старости групи як не можна краще підходить для отримання першого менторського досвіду. Розберемося, які навички розвиває в собі керівник студентського колективу?

  1. Організованість

Студентська група є соціальним організмом, який повинен  безперервно працювати. І організувати цю роботу повинні не тільки батьки або керівництво навчального закладу, але й той студент, якого делегували цією групою керувати. Стежити за успішністю, заносити пропуски до журналу відвідуваності, забезпечувати дисципліну на парах, організовувати позакласні заходи – далеко не повний перелік дій, в яких староста бере участь.

  1. Відповідальність

Що б студенти не просто просиділи за партою чотири роки, але й стали справжніми фахівцями після випуску, колектив повинен жити за певними правилами. Староста групи несе відповідальність за виконання студентами вимог навчального закладу, і відповідає за це не тільки перед адміністрацією, але і самими хлопцями та дівчатами. Адже яким чином колектив стане успішним, якщо в ньому буде повний розбрід?

  1. Лідерські якості

Вміння згуртувати людей навколо себе, знайти правильний підхід до кожного та повести за собою – невід’ємні якості ментора, які формуються і відточуються на протязі усієї професійної діяльності. Задатки лідера можуть бути у кожного, але що б реалізувати свій лідерський потенціал, потрібно набувати досвіду керівництва, наприклад, виконувати обов’язки старости.

  1. Комунікативність

Емоційний інтелект, як здатність співпереживати та вміння знаходити із людьми спільну мову є одним із головних soft skills в бізнесі. Вміння вести переговори, робота із клієнтами різного статусу та рівня, а також ефективне керівництво підлеглими неможливо без розвинених комунікаційних навичок. А де знайти кращий майданчик для «прокачування» навичок спілкування, як не в студентській групі?

  1. Обов’язковість

Яким чином група може не виконати те, що обіцяно декану або ректору? Ніяким. І якщо тобі довірили бути головним у групі, то підвести не можна. Зошит старости групи – обов’язковий атрибут студента, який повинен думати не тільки про свою успішність та майбутню кар’єру, але й про всіх членів колективу. Зауваження керівництва, побажання одногрупників, розрахунок бюджетних колективних витрат, плани заходів – чого тільки не побачиш в цьому «позаурочному» конспекті! Ну як тут не навчишся бути обов’язковим?

  1. Конструктивне використання повноважень

Адміністративні порушення, пов’язані із зловживанням владою – проблема, яка не втрачає своєї актуальності. Єдиний вихід – виховання молодого покоління на цінностях корпоративної бізнес-етики. Посада старости групи вчить, в яких ситуаціях можна скористатися повноваженнями заради користі та конструктиву, а в яких слід прислухатися до думки колективу. І ні в якому разі не використовувати свої переваги собі на користь чи комусь на шкоду.

  1. Організація командної роботи

Одна із актуальних вимог роботодавців до претендентів – вміння стати «командним гравцем», тобто поєднувати свої дії із інтересами колективу із метою видати результат. До обов’язків старости входить забезпечення взаємодії всіх членів групи як в навчальному процесі (відвідування занять, відсутність «хвостів»), так і під час позааудиторних заходів (концерти, акції, флешмоби, екскурсії тощо)

  1. Посередницькі навички

Керівництво навчального закладу щодня вирішує величезну кількість завдань, і іноді в них елементарно бракує часу бути в курсі проблем кожного студента. Тому функцію посередництва між керівництвом та одногрупниками найчастіше виконує староста, який відмінно знає права та обов’язки студентів, і завжди може чітко та зрозуміло їх роз’яснити.

  1. Вміння створити робочий настрій

Настрій колективу є мінливою величиною, особливо якщо враховувати наявність дезорганізовуючих факторів розважального характеру. Практикування вміння мотивувати студентів на навчання та громадську діяльність – відмінний менторський досвід, який стане в нагоді в майбутній підприємницької діяльності.

  1. Здатність підтримувати позитивний мікроклімат в колективі

Студентська група є неоднорідним колективом, де кожен має свої радощі та прикрощі, успіхи та проблеми, симпатії та антипатії. І  є неприпустимим, якщо студент, у якого поганий настрій, нагрубіянить половині своїх колег або почне утискати одногрупників через особисту неприязнь. До обв’язків  старости студентської групи входить не просто залагодження подібних конфліктів, а й докладання максимум зусиль для створення атмосфери толерантності та дружелюбності. Розвиток досвіду формування мікроклімату в колективі є важливим пунктом, якщо збираєшся працювати в міжнародній компанії.

Староста групи – важлива та відповідальна посада, яку максимально можна використовувати для здобуття першого менторського досвіду. Навіть якщо ти отримав цю посаду за призначенням деканату (а найчастіше так і відбувається), не поспішай сприймати це як додатковий головний біль. Перед тим, як стати старостою, подумай: «Де я ще зможу абсолютно безкоштовно отримати можливість сформувати компетенції та навички керівника?». Бажаємо всім старостам удачі і пам’ятайте, що менторами не народжуються, менторами стають!