Реклама – важлива складова будь-якого бізнес проекту. Для ефективного продажу товарів або послуг необхідна грамотно продумана PR стратегія, Однією із важливих складових сучасного рекламного бізнесу є візуалізація – передача інформації за допомогою зображень. Кожній компанії потрібне створення логотипу, а також зйомка відеороликів, якісні фотографії продуктів, цікава подача рекламних слоганів і т.д. Іноді успіх продажів може залежати від одного вдалого рекламного рішення. У чому все-таки полягає специфіка візуалізації, і чому без неї не можна обійтися в сучасному світі?
Картинки або текст? Трохи про особливості людського сприйняття.
Візуалізація допомагає передати інформацію та дозволяє звичайній людині дуже швидко її зрозуміти, що обумовлено наступними причинами.
Просторовий розподіл елементів. Використання схем, демонстрація взаємозв’язку окремих предметів (за допомогою стрілок, паличок і т.д.), що дозволяє легко сприйняти структуру, складно зрозумілу на словах.
Оптимізація передачі інформації. Існують повідомлення, які складно передати словами. Розглянемо на прикладі. Практично неможливо пояснити дорогу на словах, якщо там присутні більше, ніж три повороти, або здійснити подорож без навігатора, тому ті, хто бажають дістатися до місця призначення, думають як правильно візуалізувати текстову інформацію та скласти функціональну карту.
Особливості людського мозку. За своєю природою людське сприйняття більшою мірою є візуальним. На сьогоднішній день існує теорія «стародавнього мозку», в якій говориться, що дві тисячі років цивілізації не здатні перемогти чотири мільйони боротьби людства за виживання виду. У нас зберігся «давній мозок» («мозок рептилій»), який розташований біля основи черепа і відповідає за базові інстинкти виживання. Цей мозок абсолютно не мислить словами та буквами, а тільки картинками, чим вчені пояснюють, що люди дуже швидко та добре засвоюють інформацію за допомогою візуалізації (друковану та усну набагато довше), тобто ми призвичаєні до ефективного сприйняття саме картинок.
Візуалізація – важливий спосіб передачі інформації. Яскравим прикладом може служити метафора – передача абстрактних якостей за допомогою картинок (показати «кислий» смак за допомогою намальованих колючих зморщених чоловічків, або «швидкість» на малюнку, де куля, що пробила келих, знаходиться в польоті, коли сам келих вже склеєний). Уміння зобразити абстрактні поняття вимагає великого польоту фантазії та креативного підходу, але в даному випадку мета повністю виправдовує «засоби», тобто прикладені зусилля.
Бачимо, що не бачать інші … Варіанти візуалізації.
Сучасні технології дозволяють розробити та впровадити різні засоби шифрування тексту в зображенні, що б донести до адресатів відповідний «мессейдж», і закликати до дії. Одні стали відомими раніше, інші отримали своє поширення лише недавно, але вже є невід’ємною частиною життя людини. Розглянемо всі засоби більш детально.
Відеоролики. Для реалізації рекламної кампанії даний засіб одноголосно визнаний як найбільш ефективний. Людина влаштована так, що краще реагувати на рухомі об’єкти. Коли присутня передача причинно-наслідкових зв’язків, емоцій та відносин за допомогою динаміки, людина реагує на це набагато швидше. Відео має мало недоліків, але варто звернути увагу, що якісний відеофайл досить багато важить, і для свого створення вимагає певних зусиль та залучення кваліфікованих фахівців. Перед тим, як робити візуалізацію за допомогою відеороликів, потрібно зважити всі «за» та «проти», а також ретельно підготувати сценарій
Фотографії. За останні кілька років фотографування набуло небувалого розмаху, що обумовлено появою якісної техніки. Жоден інформаційний ресурс компанії або установи не може обійтися без грамотної добірки фотографій, а на сайті жодна стаття не матиме ваги без наявності зображення. Однак факт залишається фактом, на фотознімках йде відображення реальності, і для ефектної імідж реклами потрібно попрацювати, щоб перетворити реальність в «мессендж», адресований цільовій аудиторії, наприклад, накласти на зображення певну графіку.
Малюнки. Досить популярний вид візуалізації. На відміну від фотографій, тут можливий прояв фантазії автора, адже художник може намалювати все, що завгодно, як на папері, так і за допомогою комп’ютера. Наприклад, візуалізація бренду завжди являє собою авторський проект дизайнера. Особливою популярністю користуються малюнки, намальовані від руки за допомогою пензля або олівців, адже в них можна прочитати емоції автора.
QR код. Технологія, що дозволяє сканувати за допомогою смартфона матричний штрихкод фотографій. Це дає можливість працювати з інтернет ресурсами, додатками, а також із іншою необхідною інформацією.
Live Portrait. У 2017 році на український ринок надійшла новинка креативної реклами, що дозволяє закачувати на смартфон відповідний відеоролик за допомогою спеціального додатку на смартфоні. Отримавши візитку, ви зможете побачити за допомогою вашого гаджета відеоролик за участю її власника. Питання полягає лише в якісному інтернет зв’язку або стабільної роботи смартфона.
У побудові рекламної стратегії не варто орієнтуватися виключно на технологічні новинки. Модний винахід – завжди «круто», але все має перевірятися часом і відповідати критеріям ефективності, Іноді зручніше, щоб сайт компанії складався із п’яти букв, які легко запам’ятати та ввести в строку пошуку, ніж «добиратися» до нього через багатофункціональні програми.
Вивчаємо візуалізацію в коледжі Київського інституту бізнесу та технологій
Інноваційна освіта передбачає всебічний розвиток та акцент на практику. Студенти коледжу КІБіТ в рамках навчального курсу «Просування бренду» проходять тему «Створення базового візуального іміджу», де знайомляться із механізмами функціонування імідж реклами, та вчаться візуалізувати власні рекламні проекти. Знання психології брендів потрібні усім спеціальностям коледжу – фінансистам, компьютерщикам, менеджерам, соціальним працівникам. Оцінка рівня престижу компанії, побудова рекламної стратегії, контроль та оцінка роботи менеджерів із реклами, створення концепції сайту, схематизація алгоритмів написання програм – все це необхідні процедури для організації та ведення бізнесу.
Власникам та співробітникам компаній важливо вміти розповісти про бренди в одній картинці, передати те, що не скажеш словами, і створити у потенційного покупця відповідний настрій. Важливу роль відіграє створення логотипу, багато залежить навіть від розміру шрифту (маленький або великий створюють абсолютно різні настрій).
Викладачі економіко-технологічного коледжу КІБіТ не тільки навчають візуалізації, а й активно використовують її в таких аспектах:
- Схеми на дошці (визначення структури, постановка задачі та її рішення)
- Презентації (кожна аудиторія коледжу обладнана відеопроектором)
- Перегляд навчальних відео
Випускники коледжу КІБіТ виходять зі стовідсотковим знанням, як залучити клієнтів до свого майбутнього бізнес проекту. Ви не знаєте, як це зробити? Ласкаво просимо до нас!