Методики виховання дітей дошкільного віку: КІБіТ готує гувернерів

Київський інститут бізнесу та технологійНовиниМетодики виховання дітей дошкільного віку: КІБіТ готує гувернерів

guvernerКожна мама задає питання: чи правильно я виховую своїх дітей? У сучасному світі інформаційних технологій діти дошкільного віку розвиваються дуже рано та вимагають підвищеної уваги до своєї персони. Як розірватися між роботою та бажанням виростити всебічно розвинену особистість? Відповідь проста – КІБіТ допоможе вам знайти гувернантку.

Професія «гувернер»: історія та сучасність.

У старі дореволюційні часи для дітей з хороших сімей наймали людину, яка поєднувала функції няні та вихователя. Крім стандартного догляду за дитиною (годувати, одягати, водити на прогулянки і т. д.) до обов’язків гувернера/ гувернантки входило займатися всебічним розвитком свого підопічного. У ранньому віці формувалася емоційна сфера, набувалися побутові навички (тримати ложку під час їжі, пити з чашки, одягатися і т.д.), відбувалося перше знайомство із світом на рівні відчуттів. З віком додавалося навчання етикету, іноземній мові, грі на музичному інструменті, читанню, письму, рукоділлю. Завжди належна увага приділялася фізичній підготовці.

Після революції 1917 року поняття «гувернер» / «гувернантка» замінилося звичайними нянями та вчителями. Раннім розвитком дитини займалися дитячі дошкільні установи, які використовували стандартні методи виховання – навчали тільки побутовим навичкам та читанню.

Сучасне життя продемонструвало необхідність раннього розвитку дітей. З перших днів мами-ентузіастки намагаються розвивати своїх малюків, вкладаючи їм в голову велику кількість інформації. З’явилися «розвивайки», «англійська для малюків», плавання для немовлят і т.д. Наскільки правильно перевантажувати дітей в цьому віці, можуть відповісти лише люди, які володіють методиками виховання дітей дошкільного віку.

Актуалізація професії гувернантки (в побуті за звичкою називають «няня») пов’язана з необхідністю займатися повноцінним розвитком дитини на протязі усього дня. Ніякі гуртки та дитячі установи не зможуть скласти програму розвитку вашого малюка – визначити його розпорядок дня, прилаштуватися  до характеру, з’ясувати які знання та вміння треба підтягнути, врахувати всі індивідуальні особливості. Віддаючи дочку або сина до рук доброго гувернера, ви не відмовляєтеся його виховувати, а просто берете в помічники професіонала, який зможе повноцінно, а не уривками, зайнятися вихованням та раннім розвитком вашого дошкільника.

Навчальний курс «Гувернерство» в Київському інституті бізнесу та технологій.

Зайві знання кишені не тягнуть. Здобути кваліфікацію професійної няні guverner1(гувернантки) можливо саме в нашому навчальному закладі. На третьому курсі спеціальності «Соціальна робота» студенти економіко-технологічного коледжу КІБіТ вивчають теоретичний курс «Гувернерство». Навчальний курс побудований відповідно до основних періодів розвитку дитини дошкільного віку.

Перинатальна психологія. Ви знаєте, що малюк ще в утробі матері розвиває певні навички та задатки? Наші студенти вже на першій лекції вивчають поведінку малюка в пренатальний (внутрішньоутробний) період і згодом зможуть дати вичерпну консультацію майбутній мамі.

У ранній період дошкільного віку (до трьох років) відбувається розвиток емоційного фону малюка, формуються базові поняття та значення, набуваються необхідні побутові навички. Завдання гувернера – навчити дитину орієнтуватися в навколишньому світі, виховати здатність любити, підтримувати прагнення до самостійності, прищепити перші вміння.

Середній період (від трьох до п’яти років) – інтенсивний розвиток психічних та розумових здібностей дитини. Майбутні гувернери вивчають програму «Я у світі», розроблену Міністерством Освіти України. Для кожного вікового відрізка прописані окремі моменти розвитку дітей та передбачені відповідні методики виховання. При цьому абсолютно не потрібно кидатися на все і відразу, адже є ризик «навантажити» малюка непотрібною інформацією та спровокувати психологічну кризу. Грамотний педагог повинен враховувати індивідуальні особливості дитини, а не сліпо орієнтуватися на методичні кліше.

У старшому дошкільному віці передбачена інтенсивна підготовка до школи. І не варто думати, що приготувати дитину до школи – вкласти йому в голову купу знань, перевантаживши мозок. До походу в перший клас майбутній школяр повинен бути готовий, перш за все, психологічно. Гарна гувернантка повинна мотивувати дошкільника, що б похід в школу був пов’язаний саме з бажанням вчитися. Також важливою складовою психологічної підготовки виступає розвиток пам’яті, уваги, уяви, та чуттєвості. Не останнє місце займає читання та розвиток дрібної моторики. За допомогою спеціальних методик (Домана, Зайцева) дітки легко освоюють читання, а метод Монтессорі дає можливість розвинути моторику та образне мислення

Сучасний образ ідеальної гувернантки.

Сучасні вимоги до дитячого наставника не поступаються вимогам ХІХ століття. Багато в чому вони різні та індивідуальні, і вимагають від претендента постійного самовдосконалення. Володіння методиками виховання дітей дошкільного віку зовсім не означає миттєвого працевлаштування. Однак існують загальні вимоги, які пред’являються до всіх приватних вихователів.

Знання англійської мови на базовому рівні. Іноземна мова вивчається на практиці. Гувернантка повинна вміти розмовляти з малюком по-англійськи, розучувати дитячі пісеньки, грати в рольові ігри.

Основи музичної освіти. Формування музичного смаку співзвучно з розвитком дитячої чутливості. Навчання співу та грі на музичному інструменті (піаніно, скрипка, гітара) – необхідна річ для дитини дошкільного віку.

Формування позитивного іміджу. Кожна родина вже давно має організований під себе побут. Пустити до свого життя можна лише людину, яка здатна ідеально в нього вписатися. Одній сім’ї потрібна спокійна та мовчазна робітниця, іншій – сувора та манірна, третій – весела та товариська. Те ж саме і з зовнішнім виглядом – необхідно підлаштовуватися під вимоги того місця, де будеш працювати.

Гувернерство в КІБіТ: практичний аспект.

guverner2Економіко-технологічний коледж Київського інституту бізнесу та технологій підтримує активну модель співпраці з майбутніми роботодавцями. Якщо випускники бажають працювати гувернерами, їм надаються наступні можливості працевлаштування:

  • гувернанткою в сім’ю (за рекомендацією);
  • вихователем в державні та приватні дитячі установи;
  • інструктором в дитячі розвиваючі центри.

Після попередньої співбесіди, роботодавцем приймається рішення про прийом студента на практику з перспективою подальшої роботи. На сьогоднішній день наші випускники працюють в різних дитячих установах, де мають можливість проявити свої професійні якості. На даний момент студентки 3 курсу спеціальності «Соціальна робота» проходять практику у дошкільному закладі домашнього типу «Колосок». Садок підтримує українські традиції та робить великий акцент на творчому розвитку. Діток вчать робити випічки, малювати, водять у походи, також з ними займаються англійською мовою. Неодноразово наші студентки справлялися з крикливими малюками, використовуючи спеціальні методики відволікання.

Багато людей хочуть пов’язати своє майбутнє з дітьми, але бояться великої відповідальності або складнощів, пов’язаних з пошуком роботи. Київський інститут бізнесу та технологій забезпечить вам базовий рівень англійської мови, навчить створювати правильний імідж та допоможе досконально опанувати методики виховання дітей дошкільного віку. Любите дітей? Бажаєте стати професійною нянею, але не знаєте до якого коледжу вступити? Обирайте КІБіТ та влаштовуйте своє майбутнє!